Att nå ut med budskapet

Av dem som sällan eller aldrig använder dator eller internet är majoriteten, cirka en miljon svenskar, över 50 år.
Av dem som drabbas av prostatacancer är majoriteten över 50 år (i genomsnitt 70 år).
Så om man vill nå ut till majoriteten av de drabbade är en hemsida och en blogg eller e-post kanske inte det allra bästa verktyget. Men å andra sidan är det ett billigt och snabbt komplement till mer traditionella metoder, som tidningar, brev, offentliga föreläsningar och manifestationer.
Så i CaPriN jobbar vi på flera olika fronter, för att uppfylla ändamålsparagrafen i stadgarna:

Föreningen CaPriN, är en registrerad ideell förening som skall genom samverkan medlemmarna emellan, genom mötesverksamhet eller olika samtalsformer hjälpa, stödja, och informera medlemmar och deras anhöriga,
i största möjliga utsträckning till dessa förmedla aktuell medicinsk och allmän information om prostatacancersjukdomen och dess behandling genom utbyte av medlemmarnas egna erfarenheter eller genom att anlitandet av sakkunniga,
främja medicinsk och annan forskning inom området,
utöva annan därmed förenlig verksamhet,
vara politiskt och religiöst obunden.

Och en hel del, även äldre, är ju faktiskt välbekanta med internet, framför allt de som använt eller använder dator i sitt arbete.
Om du läser detta är du antagligen en av dem. Hör gärna av dig med kommentarer!

Dator

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s